the Chronicles of Tun Teja:p
EMO entryku :“Adoi…ko nih membebel cm ustazah plak da…”

Sunday 2 October 2011 @ 06:50 | 3 Comment [s]

‘’ko tak rasa rimas ka pakai tudung?”
“semak aku tengok dy lilit satu kepala ngn tudung tuh..urgh~!”
‘’ …yg ko tetiba baik ni pa hal?sakit ker?”
“Sejak bila ko kisah halal haram nih?’’
“Adoi…ko nih membebel cm ustazah plak da…”
“Hurm..ye la ustazah..DUH~~!”
“Uii…tudung labuh tuuu…haha..ko bek dftar jdi ahli surau la ak rsa elok...hakzzzz”
“e’eh…dy bekawan ngn geng Muslimah gituu~”
‘’well,,taw la kitorang ni tak alim mcm ko..”
( baca dengan nada gedik n tak sedor diri)
+
(suara latar member2 sekutu ketawa*watak sampingan :P)


Korang familiar tak dgn ayat2 cmni??..
Have you ever bump into such situations ?
Korang duduk lepak ngn kwn2,tetiba poan Muslimah bertudung litup lalu @tegur..& ur member start to ejek2 or wat muka sinis tgok poan tuh??..chattering bout her..n start jadikan topik tu sbgi ‘bahan’ utk ‘membahan’ member2 korang by then...
Or..


Korang pun prnh be da one??o.O



Emo tak entry aku kali ni?emo tak??..haha…wajib emo beb…ntah la…ak memang tak brapa nak cenang ngan bunyik2 cmni…baru ari ni jer ak tetibe hangin nak came out with this topic..

Siyessly I really annoyed and bengang sgt bila ada member2 yg sukaaaa wat muka sinis bila timbul soal agama…even ada yg mmg solat and bertudung pon..tanpa segan silu dok bahan org ngn TUDUNG LABUH la..bila kita pakai baju labuh sket..mula la muka2 tak senang tu kuar..senyum2 sinis…gelak2 perli..plg tak bleh blah bila ko layan nasyid@surah@selawat2 dorg boleh tgok ko ngn muka perli..

heran..masalah sgt ke ngn poan2 tudung labuh??tu menyusahkan korg ke???..ni lah org ckp..

”kesenangan org lain..kesusahan org laen~”

Honestly,aku rasa kita yg tak pndai berganjak ngn gaya hidup yg makin tersasar nih yg kna malu ckp cmtu..
dlu ak pnah lepak ngn sekumpulan member2 d kolej..msa kitorg chat2..tetiba cm ad sumtg y ak tegur sal behave kitorg la msa tu..(aku tw la aku pon bkn baik sgt kn..tp atlis ak msh tau la pa tu dosa pa tu pahala..jahat2 cmna pon ak ingt jgk limit aku)..bila kita tgur ngn cara baik..dorg gelak sakan..start la gelaran USTAZAH..TUDUNG LABUH..AJK SURAU kuar,,,ak senyum ja…ak ikut ja ‘game’ dorg..nak tgok sejauh mana dorg leh pegi..makin lama makin x segan silu dorg  makin persenda bnda2 cmtu..siyes aku rsa sebak sgt..

aku tak tau…dorg yg tak nak dekat ngn insan2 muslimah camni untuk merubah dri jd lebih baik sbb dorg dah mmg tak nak, ke hati dorg dah d tutup oleh ego taknak ‘malu’ member2 bahan..atau mgkin nampak KOLOT kan d mata dorg????

ak dah mula makin menyampah dah ngn org2 yg suka wat muka takbur cmni..
bb ak rasa mcm aku makin bedosa tw..
aku biar bnda ni trus blaku dpn mata aku..
ak tgh pelan2 nak bentuk akhlak yg lbh baik…tetiba ada kwan2 aku sndri yg tnpa segan silu memperlekeh bnda2 cmni dpn aku…
aku tak tw kalu its fun tuk ketawakan org sdgkn tanpa dorg sedar perbuatan dorg wat dorg nmpak sgt2 patetik..
tolong la..
Kalu pon ko tak der rasa malu dah..
ko rsa yg “ala..org cmtu pon blum tentu msuk syurga” (sedangkan nasib ko pun kita xtw cmna lgi)
..kalu ko dah tak boleh nak respek agama ko sendiri..xbleh nak respek tuntutan ke atas ko…pliss..

Tolong hormat agama ‘AKU’..

Aku admit mmg aku nih easily wat ko annoyed ngn bebelan ‘keibuan’aku nih…atlis ak fight bb aku nak defend agama aku..
Ak tya ko..apasal bila2 aku bukak nasyid ka apa ko wt muka ‘USTAZAH MARI~~’..siap ngn senyum yg SUPER DUPER SINIS!!
..knapa?its funny to u??
knpa?ko rsa aku kolot ka??
Ka..ko rimas dgr??haha

Hm..Camni la…
Nasihat aku kat insan2 cmni..kalu ko x suka..
menyemak mata or it can cause severe bleed 2 ur ears..
bek ko diam seja..xpyh tjuk muka x senang tu..
tanpa sedar ko mempersenda agama sendiri tw
mgikut hadis..
perbuatan cmni..
1:scara tidak langsung ko mmpersenda hadis,sunah dan agama..
2:klu ko tau itu tuntutan sebenar..ko tau kalu itu sunah dan sebagainya..tp ko menidakkan atau ko menolak amalan tu (contoh amalan lelaki menggunakan celak)..
it also salah satu daripada declare murtad scra tidak langsung(nauzubillah)..
if these happen..ko kena mengucap balik..

…so plizz laaa..
Aku pon xtw pa msalah ngn org2 mcm ni..kalu d tegur pon nda guna..dorg rasa amalan hidup dorg da ckup baik..org lain kolot…dorg mgkin rimas dgn nasihat2 bcause they find its PANAS kali kan..
Atau MUNGKIN DORG MALU LAHIR SBAGAI ISLAM KALI..dah nda tw mo jga kesucian agama..da teda rasa hormat..
Dorg x sedar dlm diri tu dah ada riak..
pliz…klu pon kmu nda kesah sal org lain..
tolong la diri kamu sndri..
jgn biar kamu terus mng’halal’ kan agama kamu dipersenda..
mgkin slama ni kmu anggap bnda tu gurauan ngn kwn2.
tp ingt la..
ada jgk batas dlm bgurau…
jgn tergadai iman jus bcause ko mo blend in ngn member..
sebab member suma wt benda tu gurauan and bahan..
kamu lupakan terus kamu mempersenda Agama sendiri..

takut lama2 Allah tutup hati kamu..
Allah hilangkan rasa malu..
Malu mo buat dosa..
Agama bukan gurauan..
Kalu bukan kita yg tegakkan agama..sepa lg??
Ak tw ak pon bkn baik mana..ak pon byk wt dosa..
Tapi sama2 la kita perbetul diri..
Aku tegur bkn sebab nk mncari kesalahan ka apa..ak da x sggup tgok bnda2 gni jadi dlm kalangan kwn2 ak sndiri..
Kmu fikir la baik2..ak nda pndai mo berhujah..
ak hrp kita dpt sma2 bntuk diri y lbh baik..
ingat..
IMAN bukan mainan…Akidah kena d jaga..
jgn smpai terpesong..
kita bkn budak kecik lg mo ditunjuk yg mana betul yang mana salah..pikir la ya…


*sa mo minta maaf kalu entry sa ni melukakan sesiapa..tiada niat x baik..tida pointing sepa2..sekadar renungan Besama..

..JANGAN PERNAH ‘HALAL’KAN IMAN TERGADAI DEK PERKARA YANG DIANGGAP REMEH..


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Big hello peeps! i'm Aunniey Noel, a 20 years young and live as Malay, Muslim and Malaysian..thx for dropping by..and..WELCOME TO MY BLOG!


Navigations!

Diary About Stuff Site



me & wuri shillang KIM HYUN JOONG:>
Let's Talk!

!


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : tun teja